
gobmallorca.com 15/07/2025 - 16:37:26 | ![]() ![]() |

El municipi de Capdepera sota escrutini per presumpta ocultació urbanística a Sa Pedruscada
L’Ajuntament de Capdepera podria haver incorregut en irregularitats greus en la tramitació urbanística de la UA-11 Sa Pedruscada, segons revela una anàlisi detallada dels expedients municipals i les actuacions posteriors.
Els fets es remunten al 6 de setembre de 2022, quan la Junta de Govern Local (JGL) va aprovar definitivament la delimitació de la UA-11 basant-se en un projecte de 2013 redactat per l’arquitecte Mateu Carrió. Aquest projecte, però, mai no es va arribar a aprovar definitivament en el seu moment i no és el que finalment es pretén executar.
En realitat, el projecte real que es vol dur a terme, impulsat per la promotora RESIDENCIAL VISTA ALEGRE SAU, preveu la construcció de fins a 78 habitatges i ja va ser presentat el 13 de setembre de 2022. Aquest projecte inclou un projecte de reparcel·lació i dotació de serveis elaborat per l’enginyeria QNAT, que no va ser esmentat en cap dels acords inicials ni comunicacions oficials.
Malgrat els advertiments del Consell Insular de Mallorca, que va assenyalar diverses deficiències legals —incloent la falta de competència de la JGL per aprovar definitivament la delimitació i la manca de publicació adequada—, l’Ajuntament va optar per convalidar retroactivament l’acord de la JGL, evitant així una nova aprovació oficial en el Ple.
Aquesta maniobra va permetre que la tramitació seguís el seu curs sense fer pública la intenció real: una transformació urbanística massiva que no coincideix amb el projecte original de Mateu Carrió. De fet, el document denuncia que el projecte executiu real es va ocultar deliberadament en les comunicacions al Consell i al Registre d’Urbanisme de les Illes Balears.
Aquest cas planteja seriosos dubtes sobre la transparència administrativa, la legalitat del procediment i les veritables intencions darrere de la tramitació urbanística de la UA-11. Es demana explicacions públiques i una revisió del procediment per part de les institucions competents.


- VOX ACABA CON TRES DÉCADAS DE RODILLO CATALANISTA EN EL PARLAMENTO: EL CASTELLANO VUELVE A SER OFICIAL EN EL BOPIB
- VOX PRESENTA UNA INICIATIVA EN EL PARLAMENTO BALEAR PARA FRENAR LA REGULARIZACIÓN MASIVA DE 500.000 INMIGRANTES ILEGALES
- El Voleibol Manacor de Superliga defenderá la tercera plaza ante el Melilla, tendrá lugar en el Poliesportiu Miquel Àngel Nadal a las 18.00 horas del sábado 7 de febrero
- Una vintena d’artistes se sumen en una cançó única pel Correllengua Agermanat
- Opinión: "El debate sobre el burka en Baleares: ¿Respeto o seguridad? ¿Por qué los europeos debemos considerar las ideologías musulmanas mientras ellos no siempre acatan las nuestras?"
- Puntos a tratar del orden del día del Pleno de Manacor: Reversión concesión piscina municipal; 5 mociones políticas; Despedida de la edil Carme Gomila; Ruegos y preguntas
- Preguntas al Pleno del PP de Manacor y Moción: Temporal marítimo, desperfectos; Arrecife romano de Porto Cristo y el punto verde; Rehabilitación de calles y asfaltado general
- L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar renova el sistema d'aigua calenta sanitària i calefacció del Centre de Dia amb una inversió de més de 40.000 €, permetrà millorar el confort i benestar
- Esteban Sureda y VOX Manacor defenderán en el Pleno el blindaje institucional de la fiesta de Sant Antoni y Sa Revetla, y reclamará plazas de parking frente a las farmacias
- Preguntas al Pleno de VOX Manacor: Plaza del Sol y la Luna de Porto Cristo abandonada; Poca intensidad en la farolas de Santa Catalina y Es Creuers; Subvención de 300.000 € del Consell de Mallorca?














































