
ajsantanyi.net 27/04/2026 - 09:35:51 | ![]() ![]() |

Santanyí esdevé el cor de les lletres amb el lliurament dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2026
Ahir dissabte, 25 d’abril, el Teatre Principal de Santanyí va acollir la Gala de lliurament dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2026. La vetllada, marcada per l’efervescència de la literatura catalana contemporània, va servir per consolidar uns guardons amb una llarga trajectòria i una forta projecció de futur.
L’acte, conduït per la periodista Margalida Mateu, va entrellaçar el veredicte dels jurats amb un sentit homenatge a figures cabdals de les lletres santanyineres com Bernat Vidal i Tomàs, Antoni Vidal Ferrando i, de manera especial enguany, a Blai Bonet. La gala va fusionar literatura i música amb les actuacions de Tiu Herrero i Miquela Lladó.
Com a novetat destacada, el Departament de Cultura ha incorporat enguany el I Premi Blai Bonet de pensament contemporani (assaig), coincidint amb el centenari del naixement de l’escriptor santanyiner. Els guanyadors d'aquesta edició han estat:
XLI Premi Bernat Vidal i Tomàs de poesia: COMPOST present_quasi_constant, de Quela Servera Turnes.
IX Premi Antoni Vidal Ferrando de narrativa: Una novel·leta porno, de Jovi Lozano-Seser.
V Premi Vila de Santanyí de teatre: «F» en el xat, de David Sánchez Pacheco.
I Premi Blai Bonet de pensament contemporani (assaig): Vestigis. Laberint amb pare en flames, de Lucia Pietrelli.
Cada autor va rebre el guardó elaborat amb pedra de Santanyí per l’escultor local Miquel Ferrer. Les obres es publicaran amb AdiA Edicions i es presentaran el pròxim 18 de juliol, durant les festes de Sant Jaume 2026.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha subratllat: “El potencial d’aquesta gala com a espai de trobada evidencia el gran interès per les lletres que hi ha al poble i consolida el municipi com un referent cultural dins el panorama literari”.
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Mateu Nadal, ha destacat que “els Premis són fruit d’una trajectòria sòlida i compromesa amb la llengua, i enguany reforçam aquest camí amb nous guardons que responen als reptes culturals contemporanis”.
Amb aquesta nova edició, l'Ajuntament de Santanyí reafirma el seu compromís amb la creació i la projecció del talent literari actual.


- Felanitx es prepara per acollir l’eclipsi solar del 12 d’agost. A les 15 hores es tancarà l’accés al Puig de Sant Salvador. Concretament, l’espai habilitat és el Circuit de Son Matamoros
- S'Alqueria Blanca ja ho té tot a punt per a les festes patronals de Sant Roc 2026
- El Govern abre el plazo para solicitar las subvenciones destinadas a las comunidades baleares en el exterior, dotada con 210.500 €, las ayudas podrán solicitarse hasta el 30 de septiembre
- Prohens i Galmés han de respondre amb propostes al clam de les més de 70.000 persones del 26J
- La reducción del paro anual sigue perdiendo ritmo en Baleares en julio (-2%), ya a la mitad que la media nacional (-3,9%)
- El PP exige un plan específico y urgente para Balears ante la presión migratoria provocada por la inacción del Gobierno de Sánchez
- Fiestas de Son Macià (Manacor): Diversión Infantil, Talleres, Espuma Familiar, Charla informativa, Demostración deportiva, Baile en línea, Jornada de Tapas, Noche de la Cerveza
- El Consell de Mallorca nombra a los primeros embajadores Tierra de Honor, Michael Douglas, Pablo Erroz, Marta Munar, Mar Aldeguer, Sara Caballero; Rosario Nadal, Norma Duval, Bernardo Paz
- El Illes Balears Palma Futsal alcanza los 3.360 abonados
- La campaña más ambiciosa de los «Bons Illes Balears» genera 11,5 millones de € en ventas. Cada euro invertido por el Govern con esta iniciativa ha generado 3,2 € en ventas al comercio de proximidad












































