
ajsantanyi.net 08/05/2026 - 11:29:58 | ![]() ![]() |

Santanyí fusiona art urbà i literatura amb la presentació del llibre i mural “Llorando Lobos” de Llorenç Garrit
El municipi de Santanyí ha viscut una jornada cultural d’alt nivell amb la presentació del projecte artístic “Llorando Lobos / Plorant llops”, una proposta integral de l'artista Llorenç Garrit que uneix la potència de l’art urbà amb la reflexió literària. L’acte, que ha tengut lloc al Teatre Principal de Santanyí, ha comptat amb la presència de la batlessa, Maria C. Pons Monserrat, el conseller d’Hisenda i Funció Pública, Rafel Bosch, i el regidor de Cultura, Mateu Nadal Clar.
L’esdeveniment ha començat a l’aparcament exterior del recinte amb la inauguració del mural de gran format creat per Garrit. Aquesta intervenció artística neix amb un significat especial, ja que ha estat realitzada amb motiu del centenari del Teatre Principal, convertint la paret del teatre en un nou referent visual per al poble.
Posteriorment, l’activitat s’ha traslladat a l’interior del teatre per a la presentació del llibre homònim. L’acte ha comptat amb una mesa rodona on han intervingut, a més de la batlessa i el regidor de Cultura, figures destacades del món de les arts com Maria Mesquida Artigues, Joan Xoxa i Pato Conde. Tots ells han aprofundit en aquesta proposta que fusiona la creació contemporània amb una mirada crítica i actual.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha destacat la importància d'aquesta fita cultural: "Avui celebram cent anys d'història del nostre teatre de la millor manera possible: deixant una empremta artística que perdurarà en el temps. El mural d'en Llorenç Garrit i el seu llibre són una mostra del talent que batega al nostre municipi i del nostre compromís per fer de Santanyí un museu a l'aire lliure".
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Mateu Nadal, ha subratllat la qualitat de la intervenció: "Projectes com 'Llorando Lobos' ens permeten dinamitzar els espais públics i apropar l'art d'avantguarda a tots els ciutadans. És un orgull veure com el nostre patrimoni cultural creix i es renova amb propostes tan sòlides i ben acollides".
L'Ajuntament de Santanyí vol agrair la gran assistència de públic que va omplir el Teatre Principal, així com la col·laboració de totes les institucions i persones que han fet possible aquest homenatge a l'art i a la història del teatre santanyiner.


- El PP de Inca celebra la inversión de 16,9 millones de euros del Govern de Marga Prohens para ampliar la depuradora
- El Teatre Principal de Santanyí acollirà l'estrena de Nou el llum nou
- Alcúdia acoge la 3ª edición de la Diada de Baile en Línea del Consell de Mallorca. La iniciativa reunirá a participantes y asociaciones de personas mayores de toda la isla en una jornada con clases de baile
- La Jornada Connecta Local impulsa noves oportunitats de col·laboració entre productors agroalimentaris i empreses compradores al Pla de Mallorca
- “7ª COPA DEL MUNDO DE TIRO CON HONDA”
- PIMECO ESTUDIA EMPRENDER ACCIONES LEGALES POR LOS PERJUICIOS ECONÓMICOS OCASIONADOS AL PEQUEÑO COMERCIO POR LAS CONVOCATORIAS DE BLOCUS EN PALMA
- A les Illes Balears es necessiten 2.400 euros al mes per viure
- Algunos apuntes sobre una hipotética consulta de autodeterminación en Porto Cristo y el futuro de su relación con Manacor. Supone asumir responsabilidades económicas, administrativas, personal, territorio, servicios
- El Ayuntamiento de Santanyí traslada a la Junta Local de Seguridad, la necesidad de reforzar los recursos de vigilancia marítima frente a las llegadas de pateras en el litoral del municipio, y pide a Frontex que intervenga
- Carta al director: “ La festividad de Todos los Santos ha vuelto a poner de manifiesto las quejas de numerosos vecinos sobre el estado de mantenimiento del cementerio municipal de Manacor”












































