
pp.es 03/07/2025 - 14:52:40 | ![]() ![]() |

El PP de Mallorca respon a l’oportunisme del PSIB que vol tapar la seva corrupció amb atacs falsos sobre la Serra
La portaveu del Grup al Consell, Núria Riera, repeteix el que ja varen dir des de Govern: “No es construirà ni un pam més a la Serra.”
El Partit Popular de Mallorca ha acusat avui el PSIB-PSOE de recórrer a l’oportunisme i a la demagògia per intentar tapar la seva crisi interna i els casos de corrupció que esquitxen el partit. Davant els reiterats atacs socialistes acusant falsament el PP de voler destruir la Serra de Tramuntana, la portaveu popular, Núria Riera, ha estat contundent: “Ja ho hem dit i ho repetirem tantes vegades com faci falta: no es construirà ni un pam més a la Serra”.
Riera ha remarcat que l’únic objectiu de la iniciativa impulsada pel PP és igualar els drets dels veïns de la Serra amb els de la resta de Mallorca i donar solució a moltes famílies afectades per edificacions que no es poden ni esbucar ni regularitzar de cap manera. “Amb aquesta proposta oferim una sortida a situacions enquistades des de fa dècades, sense posar en risc el patrimoni natural”, ha explicat.
La portaveu també ha volgut posar en evidència la incoherència del PSIB: “Si tant els preocupen les edificacions il·legals, per què durant els seus vuit anys de govern no varen fer inspeccions ni sancionar els infractors?”. Riera ha afegit que “entenem que ara necessitin desviar l’atenció i fabricar polèmiques per tapar la seva crisi i els seus problemes judicials, però que siguin tan oportunistes amb un tema tan sensible per als mallorquins… no tot s’hi val”.
Al marge d’aquesta qüestió, el Grup Popular al Consell de Mallorca també ha defensat avui la necessitat d’una reforma urgent del sistema de finançament local per garantir ajuntaments forts, amb recursos i capacitat d’inversió. Riera ha recordat que “els ajuntaments són la primera administració que atén els ciutadans, la que presta més serveis essencials i la que pateix més les restriccions econòmiques imposades des de Madrid”.
Per això, el PP ha registrat una moció que insta el Govern d’Espanya a comunicar abans del 15 de novembre la financiació anual disponible, permetre l’ús del superàvit municipal per a inversions sostenibles i convocar de manera immediata la Comissió Nacional de l’Administració Local, que fa més de tres anys que no es reuneix. “Defensam uns ajuntaments pròxims, solvents i amb capacitat de decisió per millorar la vida de la gent”, ha conclòs Riera.


- El Consell de Mallorca simplifica con un nuevo trámite telemàtico el intercambio de plazas turísticas entre particulares, presentado a las patronales de alquiler vacacional Habtur i Febhatur
- VOX ACABA CON TRES DÉCADAS DE RODILLO CATALANISTA EN EL PARLAMENTO: EL CASTELLANO VUELVE A SER OFICIAL EN EL BOPIB
- VOX PRESENTA UNA INICIATIVA EN EL PARLAMENTO BALEAR PARA FRENAR LA REGULARIZACIÓN MASIVA DE 500.000 INMIGRANTES ILEGALES
- El Voleibol Manacor de Superliga defenderá la tercera plaza ante el Melilla, tendrá lugar en el Poliesportiu Miquel Àngel Nadal a las 18.00 horas del sábado 7 de febrero
- Una vintena d’artistes se sumen en una cançó única pel Correllengua Agermanat
- Opinión: "El debate sobre el burka en Baleares: ¿Respeto o seguridad? ¿Por qué los europeos debemos considerar las ideologías musulmanas mientras ellos no siempre acatan las nuestras?"
- L’Ajuntament d’Inca, en col·laboració amb el Sindicato Obrero La Pau, organitza els pròxims divendres 13 i dissabte 14 de febrer una nova edició de la Fireta dels Enamorats, 50 paradetes
- Puntos a tratar del orden del día del Pleno de Manacor: Reversión concesión piscina municipal; 5 mociones políticas; Despedida de la edil Carme Gomila; Ruegos y preguntas
- Preguntas al Pleno del PP de Manacor y Moción: Temporal marítimo, desperfectos; Arrecife romano de Porto Cristo y el punto verde; Rehabilitación de calles y asfaltado general
- L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar renova el sistema d'aigua calenta sanitària i calefacció del Centre de Dia amb una inversió de més de 40.000 €, permetrà millorar el confort i benestar














































