
manacor.org 14/11/2025 - 13:54:01 | ![]() ![]() |

Manacor enceta la commemoració de l’Any Llompart amb una proposta que uneix poesia, natura i experimentació sonora
L’Ajuntament de Manacor, mitjançant l’Escola de Mallorquí i la Institució Pública Antoni M. Alcover, s’afegeix a la commemoració de l’Any Josep Maria Llompart amb un programa que reivindica la figura del poeta i la vigència de la seva obra des de mirades contemporànies, creatives i pedagògiques. L’objectiu és acostar Llompart a nous públics i fer dialogar la seva poesia amb els llenguatges actuals.
Bateguen Atzavares
La proposta principal és Bateguen Atzavares, un espectacle del duo d’electrovers Jansky, que revisita l’obra llompartiana a partir d’una relectura ecoacústica i experimental. L’acte tendrà lloc dia 22 de novembre a les 19.00 h a la Institució Pública Antoni Maria Alcover, és d’entrada lliure i accessible per a persones amb mobilitat reduïda.
Bateguen Atzavares és una reinterpretació en directe d’una selecció de poemes de Josep Maria Llompart a partir de sons naturals, enregistraments de paisatge sonor i la convivència escènica amb plantes vives. A l’escenari, la veu i els versos de Laia Malo dialoguen amb els paisatges acústics construïts per Jaume Reus, creant un ecosistema efímer de textures, ritmes i imatges que connecta l’univers llompartià amb la natura que el travessa.
La proposta parteix de sons reals —pluja, mussols, plantes, vent, aigua o ultrasons d’animals— enregistrats en espais vinculats al poeta, com el Parc Natural de Mondragó, el Cap des Pinar o entorns urbans emblemàtics de Palma. La performance incorpora també instruments com la flauta travessera i l’ús de loops que juguen amb les tries lingüístiques i els ritmes poètics.
Jansky, amb una trajectòria internacional consolidada i presentat en festivals de prestigi com Sónar, Eurosonic o la Biennal de Venècia, oferirà una experiència única que combina música electrònica, poesia i investigació sonora.
Constel·lació Llompart
Els actes continuaran del 2 al 13 de març amb l’exposició Constel·lació Llompart a la Institució Pública Antoni M. Alcover, una proposta que aprofundeix en la figura, l’obra i les connexions creatives del poeta.
L’exposició itinerant Constel·lació Llompart, mostra la figura polièdrica de Llompart —poeta, prosista, crític literari, traductor, editor, professor, dinamitzador cultural i activista polític— i recull la seva vida i obra a través de sis plafons amb material gràfic i textos del poeta i sobre el poeta, oferint un recorregut pels seus llegats més brillants i pels seus compromisos humans i literaris.
El comissariat de l’exposició és de Jaume C. Pons Alorda per a la Institució de les Lletres Catalanes.
Un homenatge compartit
Amb aquesta programació, Manacor s’afegeix a la commemoració de l’Any Llompart amb una mirada que combina la divulgació literària, l’experimentació artística i la participació educativa. La iniciativa permet conèixer millor l’obra d’un dels pilars humans i literaris més destacats de la literatura catalana.


- GIENCO presenta el disco Manifiesto, un primer álbum sólido y lleno de personalidad
- L’Ajuntament de Santanyí coordina l’aposta per la qualitat turística en una nova Mesa del SICTED
- Preguntas de VOX Manacor al Plenario: Coste de las figuras de la ciudad Encantada; Playa sucia en S'Illot perjuicio para los negocios; Calles de único sentido en la barriada de Santa Catalina
- El consumo de sustancias entre la población estudiantil se reduce: alcohol ha pasado de un 72,9% a un 64,5%; tabaco del 29,1% al 17,9%; cannabis del 25,5% al 15,1%, hipnosedantes del 15,8% al 12,4%
- El Consell de Mallorca invierte 2,3 millones de € en Capdepera en proyectos turísticos, mejora de la accesibilidad avenida Agulla de Cala Rajada, c/Nuredduna y accesos en la playa de Canyamel, una demolición y una plaza
- L’Ajuntament de Manacor ha començat una actuació integral de reforma al carrer Lope de Vega amb l’objectiu de renovar les infraestructures viàries, una inversió de 132.830 €
- El PP balear manifiesta su apoyo a las educadoras y apela al diálogo social para garantizar la calidad de la educación 0-3
- «Viu en jove!» del Consell de Mallorca ofrecerá actividades de aventura, mar, montaña y experiencias en gradas a grupos de jóvenes
- A partir del domingo 7 de junio, los usuarios de los autobuses de la red TIB podrán viajar acompañados de sus animales de compañía, perros, gatos, aves, siempre que viajen dentro de un transportín
- Equipo de Gobierno de Manacor (MÉS-ERC, PSOE, AIPC) propuesta de Festivos: En la capital el 30 de marzo (siguiente de la berena) y 7 diciembre. En Porto Cristo el 16 de julio (el Carmen) y 7/12/2027











































