
AGENCIA MANACORNOTICIAS 12/08/2026 - 11:26:04 | ![]() ![]() |

![]() | El director de l'IBJOVE, Tomàs Amer, ha destacat que "aquesta col·laboració ens permet fer una passa més en l'acompanyament dels joves creadors, oferint-los no només un espai |
L'AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR, IBJOVE i el MUBROT col·laboren per impulsar la creació jove a través del Certamen d'Arts Visuals. El certamen forma part del programa cultural Art Jove 2026 i inclourà una residència artística i un procés de mentoria vinculat al Museu del Brodat i el Teixit de Sant Llorenç des Cardassar. Les set obres creades pels participants s'exposaran a diferents espais del poble del 23 al 25 d'octubre.
L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, l'Institut Balear de la Joventut (IBJOVE) i el Museu del Brodat i el Teixit (MUBROT) de Sant Llorenç des Cardassar han presentat avui la seva col·laboració per al Certamen d'Arts Visuals, que forma part del programa cultural Art Jove 2026. Aquesta col·laboració permetrà unir la creació artística jove amb el patrimoni, els continguts i les línies de recerca del museu.
A la presentació hi han participat el director de l'IBJOVE, Tomàs Amer Estarellas; el batle de Sant Llorenç des Cardassar, Jaume Soler Pont; la regidora de Joventut de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i responsable del Museu del Brodat i el Teixit, Cata Ferrer Nadal; la directora del museu i comissària de la tercera edició de BrodArt i del Certamen d'Arts Visuals Art Jove, Lourdes Melis Gomila, i els set artistes participants en el certamen.
Fruit d'aquesta col·laboració, els set artistes desenvoluparan una obra a partir dels continguts i les diferents temàtiques que aborda el MUBROT. El museu es convertirà així en un espai de recerca i creació des del qual els participants podran explorar noves vies creatives i oferir, des de l'art contemporani, una mirada pròpia sobre qüestions vinculades al brodat, el territori i la indústria manufacturera.
El procés inclourà una residència artística i la mentoria de Lourdes Melis, que acompanyarà els participants durant el desenvolupament de les seves propostes, des de la fase de recerca fins a la materialització de les obres.
El director de l'IBJOVE, Tomàs Amer, ha destacat que "aquesta col·laboració ens permet fer una passa més en l'acompanyament dels joves creadors, oferint-los no només un espai on mostrar la seva obra, sinó també l'oportunitat d'investigar, experimentar i desenvolupar-la amb el suport de professionals". En aquest sentit, Amer ha assenyalat que "volem que Art Jove sigui una plataforma que generi oportunitats reals per crear, aprendre i donar projecció al talent jove de les Illes Balears".
La regidora de Joventut de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i responsable del Museu del Brodat i el Teixit, Cata Ferrer Nadal, ha destacat que "enguany celebram la tercera edició del BrodArt. Volem presentar propostes de qualitat que permetin descobrir les diverses branques creatives que s'han desenvolupat en diferents àmbits a Mallorca i generar nous diàlegs entre el patrimoni, l'art i la comunitat".
Les set obres resultants s'exposaran del 23 al 25 d'octubre a diferents espais de Sant Llorenç des Cardassar, en el marc de la tercera edició de BrodArt. Durant aquests dies, les intervencions dels joves artistes conviuran amb altres propostes vinculades a l'artesania i la creació contemporània, que es desplegaran a diferents punts del municipi. En aquest context, el públic podrà conèixer les obres creades pels set participants i el jurat seleccionarà les propostes premiades del Certamen d'Arts Visuals.
El certamen estableix un primer premi de 1.500 euros, al qual se sumen 3.000 euros per participar en el programa d'intercanvis Art Pertot 2026, i una dotació de 1.500 euros per al segon i tercer premi, que es distribuirà segons determini el jurat. A través d'aquesta col·laboració, IBJOVE i el MUBROT generen un espai de trobada entre la creació jove i el patrimoni local, alhora que ofereixen a les persones participants eines, acompanyament i nous espais on desenvolupar i donar visibilitat a la seva feina.


- El GOB exigeix a Costes i a l’Ajuntament de Santanyí que facin efectiva la clausura de l’aparcament il·legal de Cala Llombards
- El consum urbà i residencial esgota els aqüífers de les Illes Balears
- El Consell de Mallorca cubrirá íntegramente el déficit de 6 residencias municipales con 5 millones de €. La convocatòria de l’IMAS augmenta un 66,7 %, entre ellos Artà, Muro, Pollença y Campos
- Aldeas Infantiles SOS proporcionó ayuda humanitaria a más de 3,8 millones de niños, niñas y familias en 2025
- Lax’n’Busto vuelve a Felanitx 20 años después con un concierto único y gratuito en Mallorca
- Las webs corporativas de los ayuntamientos de Baleares vuelven a suspender en transparencia, análisis por la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) en agosto de 2026, aprueban solo 7 de 67
- El Ayuntamiento de Manacor saca a concurso 5 plazas de Conserje, 3 de ellas destinadas a los colegios, una a la Escuela de Música y Danza y la 5ª a las oficinas de los edificios municipales, hay 20 días hábiles cuando se publique en el BOE
- ANPE EXIGE A EDUCACIÓN CONTRATOS DE CURSO COMPLETO PARA LOS TÉCNICOS DE EDUCACIÓN INFANTIL Y CRITICA LA FALTA DE PLANIFICACIÓN DE LA CONSELLERIA
- Miércoles 19 de agosto en las Fiestas de S'Illot la Gambada desde las 21 horas. El jueves 20 está el Mercado Semanal, juegos infantiles, Noche de habaneras y la del Arte. Juegos infantiles
- El Hospital de Manacor estrena nuevas consultas de Farmacia en el edificio ambulatorio, estarán ubicadas en la 1ª planta, atención individualizada que incluye la validación y revisión del tratamiento farmacológico
1


























Sí
No



















